Obchodní podmínky

 

ÚVODEM

Vážení zákazníci, děkujeme Vám, že využíváte služeb našeho internetového obchodu. Pro Vaši informaci Vám zde uvádíme obchodní podmínky našeho internetového obchodu www.naturmedica.cz.
V našem internetovém obchodě si můžete objednat potravinové doplňky a přírodní produkty od renomovaných a prověřených výrobců. Veškerý sortiment nabízený v našem E-shopu je nabízen od ověřených výrobců s platnou legislativou pro ČR a EU, kde je dbáno především na zajištění jakosti, kvality a expirace prodávaných přípravků. Své dotazy o produktech našeho E-shopu můžete směrovat na náš informační e-mail:
                                info@naturmedica.cz
                                nebo volejte tel. č. 605 779 507

OBJEDNÁVKA
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Po zadání všech kontaktních údajů a vložení požadovaného zboží do tzv. košíku kupující objednávku odešle/potvrdí. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce. Odesláním objednávky kupujícího dochází k uzavření kupní smlouvy. Od tohoto okamžiku mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. K platnosti objednávky podané elektronicky je zapotřebí řádné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.

REGISTRACE

Zboží si můžete samozřejmě objednat i bez registrace vyplněním potřebných údajů pro zaslání zásilky. Registrací však automaticky získáváte výhody našeho E-shopu. Je Vám vytvořena Vaše osobní stránka zákazníka, kde máte přehled o Vašich uskutečněných nákupech, máte možnost zde změnit Vaše zákaznické údaje a příp. opakovaně objednávat Vaše oblíbené zboží bez dalšího opětného vyhledávání. Po registraci si můžete též nechat zasílat aktuální novinky E-shopu.
Internetový obchod www.naturmedica.cz prohlašuje, že veškeré Vaše osobní údaje zůstanou důvěrné, budou sloužit jen pro potřeby E-shopu a nebudou poskytnuty třetí osobě. Veškeré údaje a statistiky o vašich nákupech, které jsou získány během provozu a je nutné je archivovat např. z důvodu reklamace, nejsou poskytovány třetím stranám.
Výjimka
Jediným případem, kdy jsou data kupujícího předány třetí straně, je při přepravě vašeho zboží pomocí vámi zvolené přepravní služby v objednávce. Data jsou předána přepravní společnosti, kterou jste si zvolili v objednávce. Přepravní společnosti jsou předána pouze data nezbytně nutná k úspěšnému doručení vaší zásilky na místo dodací adresy uvedené ve vaší objednávce, pokud jste v objednávce uvedli i doplňějící informace, které se přímo týkají samotné dopravy a doručení, tak i tato informace je předána přepravní společnosti.
Souhlas
Objednávkou zboží či registrací na našich stránkách, zákazník souhlasí s archivací a s použitím dat o něm a jeho nákupech. Zákazník spolu s potvrzením objednávky souhlasí s předáním informací nutných k úspěšnému doručení objednávky, přepravní společnosti, kterou si sám zvolil v objednávce. Dále může vyslovit souhlas s použitím zadané e-mailové adresy k zasílání informací souvisejících s provozem www.naturmedica.cz
Vážíme si našich zákazníků a proto osobní data svěřená zákazníkem, pokládáme za přísně důvěrná. Kromě přepravních společností uvedených v objednávce zboží na našich stránkách, nejsou data poskytována žádným dalším subjektům a nebudou ani použita jiným než výše uvedeným způsobem.

MOŽNOSTI PLATBY

  •  
  • Platba bankovním převodem:
  • CZK v České republice (FIO Banka) č.ú. 2300395349 / 2010
  • (IBAN: CZ3220100000002300395349)
  • BIC kód: FIOBCZZPPXXX
EUR ve Slovenské republice (FIO Banka) č.ú. 2801045873 / 8330
(IBAN: CZ1820100000002801045873)
BIC kód: FIOBCZPPXXX


  • Platba dobírkou při převzetí zboží od dopravce.
Platby bankovním převodem provádějte až po zaslání námi potvrzené objednávky!
Obdržíte od nás e-mail s přesnými údaji k provedení bankovního převodu. Zásilky placené bankovními převody jsou zaslány teprve po připsání placené částky na náš účet nebo po zaslání oficiálního potvrzení platby z peněžního ústavu na náš e-mail.
Pokud si zákazník zvolí platbu bankovním převodem a nezaplatí uvedenou částku do 14 dnů na náš účet, bude jeho objednávka automaticky zrušena.

DODACÍ PODMÍNKY

Dodací lhůta uvedená u jednotlivých produktů je obvykle 2-3 dny a zahrnuje příjem Vaší objednávky, její potvrzení, expedici zboží e-shopem a dodání zboží na místo určení zvolenou přepravní službou. Každá přepravní služba má své dodací podmínky, které si zákazník může najít na webových stránkách jednotlivých přepravců. Upozorňujeme, že při dodání zboží obchodním balíkem České pošty má zákazník možnost k vyzvednutí balíku na poště pouze 1 týden, poté se nám zásilka vrací jako nevyzvednutá. Prodávající může odstoupit od kupní smlouvy, jestliže kupující nebo předávající osoba vrátí zpět prodávajícímu zboží nepřevzaté kupujícím v úložní době. V případě takto ukončeného smluvního vztahu je kupující obeznámen s tím, že po něm může být požadováno uhrazení veškerých zbytečně vynaložených nákladů a škod vzniklých v důsledku neplnění předmětu kupní smlouvy. Pokud toto bude prodávající požadovat na základě konkrétního návrhu smluvní pokuty, vyžaduje se k ní souhlas kupujícího.

Způsob a ceny doručení:
Dopravce Platba Cena
Česká pošta Bankovním převodem (od 2000 Kč - ZDARMA)   99 Kč
Česká pošta Dobírkou (od 2000 Kč - ZDARMA) 129 Kč
GLS Bankovním převodem (od 2000 Kč - ZDARMA)   69 Kč
GLS Dobírkou (od 2000 Kč - ZDARMA)   99 Kč
Zásilkovna Bankovním převodem (od 2000 Kč - ZDARMA)   49 Kč
Zásilkovna Dobírkou (od 2000 Kč - ZDARMA)   69 Kč

Při hodnotě zboží od 2000,- Kč je doručení  zdarma (platí pro bankovní převod i dobírku).

Zboží uvedené v tomto obchodu expedujeme po území České republiky. Zásilky na Slovensko je možné zaslat pouze po domluvě s e-shopem na pobočky Zásilkovny (Z-Pointy) a to s platbou na dobírku nebo s platbou předem na náš účet vedený u pobočky FIO banky na Slovensku. 
U zásilek do 5 kg činí přepravné na Slovensko 4,00 EUR při platbě předem a 5,00 EUR při zaslání na dobírku). Částka za zboží je vždy přepočítána aktuálním kurzem ČNB EUR/CZK ke dni, kdy objednávka byla zaregistrována.
Na zásilky do Slovenské republiky se nevztahuje limit 2000,- Kč s doručením zdarma.
Zásilky jsou vždy kvalitně zabaleny tak, aby se zboží dopravou nepoškodilo. Zásilky se expedují a jsou předány přepravní společnosti z e-shopu do 24 hod. resp. do 48 hod po objednání, v případě nedostupnosti zboží je zákazník informován a je s ním domluven jiný termín dodání.
  • Objednávky zaslané v sobotu a v neděli a ve svátky jsou zpracovány vždy následující pracovní den.
  • Při objednání více zboží, z něhož bude určitá položka t.č. nedostupná, či jinak problematická, Vás budeme informovat o možnostech náhrady zboží jiným příp. jiných variantách – vše dle Vašich přání!.
  • Zásilky jsou vždy pojištěny.
  • Zboží vyžadující přepravu za specifických podmínek – např. vyžadující sníženou teplotu skladování nezasíláme!
  • Na veškeré zboží nabízené v našem E-shopu je poskytována záruka dle platných zákonů a dle podmínek výrobců.
  •  

ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY – ZÁKONNÉ POUČENÍ

 
Nejedná-li se o případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Odstoupení od kupní smlouvy kupující zašle na adresu elektronické pošty prodávajícího anebo písemně přiloží k odeslanému zboží a zašle na adresu prodávajícího. Zboží neposílejte na dobírku, takto nebude přijato.
 
V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.
 
V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Částka bude prodávajícím vrácena buď formou připsání na účet, který spotřebitel uvede a za podmínky že s touto formou vrácení souhlasí anebo bude částka vrácena stejným způsobem jako při zaplacení.
 
Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé.
 
Náklady spojené s navrácením zboží si ponese spotřebitel sám.
 
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 obč.zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

 

REKLAMAČNÍ ŘÁD

 
Postup při reklamaci
 
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
 
Zjistí-li kupující při převzetí zboží vady, musí tyto skutečnosti bez zbytečného odkladu sdělit prodávajícímu.
 
Informujte nás telefonicky, e-mailem, či písemně. Zajistěte prokázání uzavření kupní smlouvy např. fakturou či prodejním dokladem.
 
Reklamační sdělení musí obsahovat datum dodání zboží, název výrobku, reklamované množství, popis závady a návrh na vyřízení reklamace. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.
 
Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese uvedené ve faktuře nebo v sekci kontakt.
 
Záruční podmínky
 
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2095 - § 2117 a  2165 - § 2174  občanského zákoníku). Tyto jsou níže podrobně specifikovány:
 
Práva z vadného plnění
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců (toto bude vyznačeno v prodejním dokladu. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost (viz záruka za jakost). Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě (dále jen potvrzení), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce
Právo z vad nelze uplatnit v těchto případech:
a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.
Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku , tedy:
  1. zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  2. zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  3. zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  4. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
 
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Toto platí i pro oznámení vady, na kterou se vztahuje záruka (dále viz záruka za jakost).
Věc je vadná, není-li dodána v ujednaném množství, jakosti a provedení anebo v jakosti a provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.


Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
Práva kupujícího z vadného plnění nejsou dotčena, způsobilo-li vadu použití věci, kterou kupující předal prodávajícímu. To neplatí, prokáže-li prodávající, že na nevhodnost předané věci kupujícího včas upozornil a kupující na jejím použití trval, nebo prokáže-li, že nevhodnost předané věci ani při vynaložení dostatečné péče nemohl zjistit. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
 Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle následujícího odstavce.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

Záruka za jakost
Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání stran. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající. 
 
OSTATNÍ UJEDNÁNÍ
 
Ceny jsou uváděny včetně DPH. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu občanského zákoníku.
Vztah mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Dojde-li ke sporu mezi kupujícím a prodávajícím, lze jej řešit soudní cestou před soudy České republiky nebo mimosoudní cestou.
V případě mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je subjektem řešení sporu Česká obchodní inspekce (ČOI) - www.coi.cz.
Mimosoudní řešení může být zahájeno pouze na základě návrhu spotřebitele. Ten může návrh podat do 1 roku ode dne, kdy u prodávajícího poprvé uplatnil své právo (např. reklamace)
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat.
 
Platnost obchodních podmínek od 31.4.2016

Upozornění pro zákazníky!

Objednávky provedené od 30. 6. 2016 do 10. 7. 2016 budou expedovány z důvodu firemní dovolené až v týdnu od 10. 7. 2016.

Děkujeme za pochopení!
 

Váš tým Naturmedica